Viser innlegg med etiketten retrostoff. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten retrostoff. Vis alle innlegg

onsdag 25. november 2009

Underbare duk!

Jeg har brukt, hmm, litt for mye penger på en duk. Men det er ikke en hvilke som helst duk, det er en fantastisk kul duk! (Noen ganger skulle jeg ønske jeg var svensk, for de har så mye kulere ord, som UNDERBAR) Og underbar er det eneste ordet som beskriver denne duken!
Jeg tror dette kan blit en fantastisk liten kjole og solhatt til lille snuppis! Jeg gleder meg til å begynne og sy i den. Den er kjøpt her hvor de har utrolig mye kult. Men litt dyr frakt kanskje. Uansett en kjempefin side! Som sagt gleder jeg meg til å sy av duken, men det er jo SÅÅ mye som står før på listen.. Julegaver, luer, en jakke++
Uansett, i dag fikk jeg sydd ferdig en lue jeg hadde en bestilling på. Brukte ribb som skråbånd og det gikk faktisk veldig bra! Når hjelmluene er sydd av elastisk stoff,synes jeg de sitter så dårlig rundt ansiktet når man bruker vanlig skråbånd. Jeg sydde også noen mini multiposer til oppbevaring på syrommet. Det har vært så rotete der nå, og disse er jo både praktiske og dekorative:
Jeg bare forminsket mønsteret til multiposene fra stoff og stil. Det blir nok noen flere slike til kjøkkenet:)
Ha en fin kveld:)

mandag 16. november 2009

Lekeoppbevaring, selebukse og nye stoffer:):):)

Selvom Lille Snuppis bare er fem måneder, og ikke har så fryktelig mye leker ennå, har det likevel begynt å bli et lite "lekedryss" rundt i huset. Den trenden tenkte jeg jeg skulle stoppe først som sist, og sydde en "lekekasse" til lille snuppis. Jeg laget bare en gigaversjon av multiposene fra stoff og stil, og brukte ganske tykt bomullslerret fra Ikea.
Siden jeg ikke hadde nok igjen av det rødblomstrete stoffet, ble bunnen lilla, som du kan se her:
Og her, hvor modellen som seg hør og bør befinner seg oppi lekekassen:



Denne var utrolig lett og sy, kanskje et julegavetips? Hvis du vil ha bunnen i en annen farge, er det bare å sy "hjørnesømmen" (hvis du har sydd multiposer så forstår du hva det er) over skjøten mellom de to stoffene. Posen kan jo vrenges og brukes begge veier, så da blir det en artig kontrast med annen farge på bunnen.

For å matche litt (neida, det er fordi lille s trenger nye bukser) så sydde jeg en selebukse fra Børnetøj du selv kan sy:
Den er str seks måneder, men den er utrolig lang i beina, så den kan brukes lenge. Trodde jeg. Men den er jo så kort i overkroppen! Må sy på nye seler når hun vokser! Dette mønsteret skal jeg forlenge, er jo ikke vits med lange ben når overkroppen ikke passer! Uansett, så foret jeg den med det det hvite og røde elefanttøyet fra stoff og stil. Vanskelig å sy i stretch! Tror nesten aldri jeg blir så sinna som når jeg syr i stretch! Maskinen min prøver å spise stoffet ved å dra det ned i hullet til undertråen, hvorfor skjer dette? Men resultatet ble uansett ganske bra. Så nå er buksen god og varm, og med ekstra seler kan den brukes lenge! Sydde på ribb nederst for å gjøre den til voksebukse:

I dag fikk jeg også en etterlengtet pakke i posten, fra Lina bak Linas bloppis! Et herlig grønt retrostoff!
Er det ikke fint? Jeg funderer litt på hva det skal bli, tror kanskje en selebukse, kjole og solhatt:) Hvis det holder til alt det da...Snille Lina hadde også lagt med dette kule røde stoffet, helt gratis:)
Takk Lina!

Så nå har jeg egentlig bare lyst til å begynne i sy i det grønne stoffet, men så er det jo alle julegavene som står for tur da...

Jeg glemte jo å nevne dagens viktigste aktivitet: Jeg har ryddet på syrommet! Jippi jippi je! Endelig ble det litt orden der inne, så nå er det bare å produsere!
Ha en fin kveld alle sammen, og husk at i morgen så er det stjerndeskuddstorm på himmelen, skjer visst bare once in a lifetime!

tirsdag 13. oktober 2009

Retrostoff


Se på dette utrolig kule retrostoffet jeg fikk av svigermoren min! Det hadde vært gardiner på skolen der hun jobber. Lurer sånn på hva jeg skal bruke det til.. Om jeg skal klippe ut noen av figurene og applikere på kjoler, dresser el, eller sy noe av stoffet i seg selv. Kanskje et teppe el? Noen som har noen forslag?
Ellers har jeg fått meg en ny hobby: handle tøy til snuppis på finn.no. Fikk en nydelig nøstebarn heldress i posten i dag, pent brukt til en billig penge. Så nå sitter jeg og henger på finn.. I stedet for å strikke på ulltrøya til broren min som nettopp har hatt bursdag, sparkebuksa eller strikkejakka til snuppis, sy ferdig gardinene til stua, sy badekåper (som jeg faktisk har fått bestilling på) eller andre nyttige ting. I kveld er det finn.no som gjelder:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails