mandag 26. september 2011

Linbukser og lampeskjerm

Linbukser til lille snuppis:

Først av alt, jeg vet at de er fryktelig krøllete, jeg er rett og slett for lat til å gidde å stryke dem. Thats just me.. Uansett, de er veldig søte på! Jeg må prøve å få tatt noen livebilder. Buksene er sydd av lin fra panduro hobby (knalldyrt) og mønster fra Ulla Welinder "Sy og strik børnetøj 4-10 år. En fantastisk god sybok, med utrolig masse fint barnetøy. Mange av plaggene i denne boken har bedre passform enn plaggene i "Børnetøj du selv kan sy". Buksene er gode og luftige på varme dager siden de er sydd av lin, og kan sikkert brukes som piratbukser om et par år.

Ellers har jeg nå blakket meg TOTALT! Etter ti år i Bergen kom jeg plutselig over en ny garnbutikk, på togstasjonen av alle steder. Jeg har alltid trodd det var en litt harry turistbutikk med lusekofter osv, men det var en fantastisk og ikke minst billig garnbutikk. Det er jo ikke til å stikke under en stol at det er ganske varierende service i en del strikkebutikker, særlig når du er godt under 40. Da har du ikke så mye du skulle ha sagt. Men i denne strikkebutikken var det kjempegod service, og igjen, billig! Jeg kjøpte noen nøster av dette garnet:


For å hekle denne lampeskjermen:

Så nå er jeg blakk, men om et par dager har jeg i allefall en veldig fin lampeskjerm!

fredag 23. september 2011

Sukk!

I dag har jeg forelsket meg hodestups i denne fantastisk vakre angoragenseren fra pickles.no:


"Drømmegenser" heter den, og jeg skjønner hvorfor. Den ser jo bare helt fantastisk deilig ut. Tenk å synke ned i godstolen med en kopp te, innpakket i angora? Aberet er bare at jeg ikke har råd til garnet. Jeg har råd til ca 1/5 av det garnet jeg trenger. Så det får være en belønning til meg selv, når jeg har fått sydd ferdig alt som ligger i "skal snart syes, skal bare gjøre ferdig noe annet først bunken min". Eller bare når jeg får neste lønning...

Etter at jeg brukte den lilla fleecekjolen min på jobb fikk jeg en bestilling på en fleecekjole av en kollega, så nå skal det produseres:) Håper virkelig hun blir fornøyd. Denne blir i fargen "aqua" legger ut bilde når den er ferdig.

Ps, sjekk ut pickles.no, utrolig fin side med masse gratis mønstre og lekkert garn! en av mine favoritt "hangouts" på nettet.

Ha en god kveld videre, for meg blir det idol og sjokolade, muligens litt sying:)

onsdag 21. september 2011

Noen ting jeg har laget siden sist:




Kjole til meg selv i ullfilt. Denne er jeg veldig fornøyd med, sydd etter stoff og stil mønster, men justert ganske mye. Bare synd det ikke er kaldt nok til å bruke den ennå. (Men her i Bergen blir det jo aldri kaldt, bare vått!)


Halv pris på alt fra Marimekko på husfliden. Da må man jo bare slå til!
Flere bilder kommer etterhvert. Ha en god kveld, og takk for koselige tilbakemeldinger:)

Aaaaaaaand I`m back!

Hei alle sammen!
Nå har jeg hatt en utrolig lang bloggpause, eeh,ett og et halvt år ca. Selvom jeg har fulgt alle dere andres blogger, så har liksom ikke blogglysten vært der hos meg. Men i dag er dagen for å begynne å blogge igjen! Jippi:)
Hva har skjedd siden sist? Jeg har jo ikke akkurat en baby lenger, lille snuppis er snart to og et halvt år og skravler non stop på både norsk og engelsk (eller skal jeg si bergensk og engelsk..). Jeg jobber åtti prosent, og storkoser meg med korte dager på jobben. Ellers har sylysten virkelig kommet tilbake, og i det siste har jeg begynt å sy til meg selv igjen. Ullkjoler og fleecekjoler er den store favoritten. Siden sist har jeg også vært så heldig å runde tredve, noe som medførte både nytt kamera og en sydokke/sybyste, så forhåpentligvis blir det litt bedre bilder fremover.

Jeg gleder meg såå masse til å bli en liten del av blogglandia igjen, nå som høsten nærmer seg og vi holder oss inne på kveldene er det så koselig å ha en liten "venneflokk" her inne.

Siden det er så lenge siden jeg har oppdatert lurer jeg på om det fortsatt er noen som er innom denne bloggen? Hva med et bittelite pip i kommentarfeltet, sånn at jeg ser om bloggen min er helt glemt og fortrengt?
Jeg skal ta bilder av endel av de nye tingene jeg har sydd, og legge ut senere i dag, her kommer uansett et bilde av mitt nye favorittplagg: en kjole i polarfleece. Jeg kan helt ærlig si at jeg aldri har hatt på meg noe mer behagelig, jeg vil helst sove i den om natten.. Disse blir det nok flere av utover høsten!

Klems fra Lisali

Ps, jeg synes headeren min er så forferdelig stygg...noen som har noen tips til hvordan jeg kan lage en fin en?

mandag 19. april 2010

:)

Hei:)
Giveawaygavene er sendt, er de kommet frem? Egentlig hadde jeg tenkt å legge nedi et koselig lite kort. Men siden jeg sendte min mann ut i hui og hast for å kjøpe, eeh, smågodt og tamponger og samtidig ba ham poste alle brevene kunne jeg liksom ikke be han vente på at jeg skrev tre kort.. Men nå er i altså på vei. Gavelekengavene skal ha en trykknapp til, så kommer de og. Jeg er treg, jeg vet det. Uhelbredelig. men men. Det er mye som skjer nå, og jeg har ikke hatt tid til å sy så mye. Permisjonen min er snart over, og jeg har begynt å søke nye jobber. Skal på et intervju i morgen som jeg er veldig spent på.. Kryss fingrene for meg:)
Håper alle har det bra der ute i blogglandia, ha en fin dag alle sammen:)
Stor klem fra Lisalii

mandag 12. april 2010

Endelig..ikke.

Endelig endelig endelig skulle jeg få sendt gavene fra give awayen og gaveleken. Men tror dere ikke det dumme postkontoret var utsolgt for sånne konvolutter jeg skulle ha? Er det mulig, kan postkontor gå tom for konvolutter? Jaja. Det er bare å beklage, gavene kommer, sent men godt!!!

torsdag 8. april 2010

Heelloo!

Litt dårlig med blogging på meg for tiden. Må vel innse at jeg er en periodeblogger, selvom jeg liker å tro at jeg blogger jevnt og trutt... Akkurat nå har Lille Snuppis falsk krupp, så det blir ikke så mye nattesøvn og kreative sysler. Men, i går helte jeg nedpå en liter istè og gjorde ferdig gavene til gaveleken, jippi:)Så nå skal jeg få sendt dem enten i morgen eller i løpet av helgen. Det samme gjelder giveaway gavene. Beklager at det går litt tregt, men det er litt vanskelig å komme seg out and about med syk baby.
Jeg er et surrehodet, men har jeg fått adressen til dere som er med på gaveleken? Elin sin har jeg jo, men kan dere andre, Ulla og Mona, maile meg adressene deres?

Selvom det ikke blir så mye kreative sysler for tiden, har jeg fått meg en annen hobby. Nemlig planting! Hvor husmor kan man bli egentlig? Ett eller annet husmorgen kikket inn hos meg da jeg fikk baby tror jeg. Jeg har i allefall blitt lidenskapelig opptatt av planting, har tilogmed sett hageprogrammer på tv. Hvor skal dette ende? Til nå har jeg plantet paprika, avocado og dadler. Kun paprikaen som har spiret til nå da, morro!! Jeg er på utkikk etter sånne fine små skilt man setter ned i kassene med navn på plantene. Noen som vet om noen fine til å printe ut?
Ellers ønsker jeg meg et slikt et på kjøkkenet:

Et lite minidrivhus. Men siden jeg har så dårlig råd nå, så får det holde med plastposer over pottene inntil videre.
Aanyway, ha en fin dag blogglandia:)

torsdag 1. april 2010

Damdaradamdaradam: Her er vinnerene av giveawayen:

Nå er altså dagen for å kåre vinnerene her, jeg håper de som vinner liker premiene de får:)De heldige er:

1.premie: Sølvi:)

2.premie: Ingeborg:)

3.premie: Rebekka:)

Vinnerene er trukket ut tilfeldig av store snuppis. (haha, eller mannen min som jeg også kaller ham)
Send meg adressene deres på mail lisalii.syr@gmail.com så skal jeg sende premiene avgårde når påsken er over!

Nå skal jeg kose meg med litt sying til gaveleken før påskekrimmen begynner! Bare synd jeg bestemte meg for å være sunn og ikke kjøpe sjokolade. For jeg angrer, og nå er jo butikkene stengt.

Mitt nyeste syprosjekt er til lille snuppis, og jeg kan røpe så mye som at det inneholder både ugle og iPod. Nå kan dere lure nå:) Legger det ut når det er ferdig.
Ha en flott kveld alle sammen, nyt freden og roen.
Lisalii

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails