Viser innlegg med etiketten strikkebody. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten strikkebody. Vis alle innlegg

fredag 8. januar 2010

Aaand I`m back!

Godt nyttår alle sammen! Etter en kald og koselig jule og nyttårsfeiring er jeg nå tilbake i hverdagen. Ganske deilig egentlig, unntatt at jeg blir litt gæren av å være inne og se ut på det fine været hele tiden... Men sånn er det med baby, er det for kaldt så blir man inne.. Det gir uansett tid til nye prosjekter! Jeg er jo litt på strikkekjøret for tiden, så nå har det blitt ennå en ny body til Lille snuppis. Den er også strikket av babysilk som er alpakka og silke, og den er stooor så hun kan bruke den lenge. Jeg glemte å lage knappehull, så det er trykknapper både i skrittet og i stolpen foran. Ganske greit egentlig, siden hun prøver å spise absolutt alle knapper hun ser. MEN jeg skal aldri strikke en stripete body i ett stykke mer, det var syykt mange tråder å feste, mellom 50 og 70 eller noe sånt tror jeg det ble. Uansett, siden jeg liker lilla, så matcher den jo en del av tøyet til Lille Snuppis, feks denne nydelige sparkebuksa fra nøstebarn som vi fikk til jul:

Jeg måtte jo selvfølgelig prøve bodyen på med en gang den ble ferdig, så jeg har kun livebilder av den:


Kanskje ikke de beste bildene, men de viser i allefall fargene:) Mønsteret er det samme som bodyen i forrige innlegg, fra strikk til nøstebarn. Denne bodyen er så stor og elastisk at jeg tror nesten hun kan bruke den til hun er rundt to år. Jeg er i gang med en ny en som jeg skal prøve å strikke rundt på rundpinne uten stolpe foran, og med knepping i skuldrene. Lurer på hvordan den blir.

Ellers så har jeg strikket en ullundertrøye til min bror i julegave. Det vil si, den var egentlig til bursdagen hans i oktober,men tok jækla lang tid å strikke. Den er også laget av babysilk, og etter nøstebarnoppskrift den og. Det er noen oppskrifter til voksne i boka deres.


Så nå holder i allefall lillebror seg god og varm i vinter. Har egentlig lyst til å strikke en til meg selv og, men jeg strikker jo aldri noe til meg selv. Litt dumt egentlig, men det er jo så koselig å gi bort!

Glemte å si at mitt nye prosjekt er en sparkebukse i samme lillatoner som bodyen, gleder meg til den blir ferdig! Da blir det en god og varm baby i mykt ull og silketøy:) (og jeg som ikke skulle bli en sånn "altskalværeøkologiskogullogsilkemamma"...)

tirsdag 15. desember 2009

Strikkebody til lille snuppis

Nå er bodyen til lille snuppis endelig ferdig. Tenkte liksom det skulle gå så fort å strikke en body, men det er jo egentlig et ganske stort plagg. Bodyen er strikket i det herlige garnet babysilk! 80% alpakka og 20% silke. Mykeste og varmeste som finnes! Lurer litt på om den blir for varm for henne, hun er jo alltid varm. Men men, den er jo god å ha uansett. Mønsteret er fra boken strikk til nøstebarn, hvor man bare forlenger et mønster på en undertrøye. Synes egentlig ikke modellen er så fin, men den satt greit når vi prøvde den på. Vil egentlig strikke en body med raglandfelling, men har ikke funnet noe mønster ennå. Angrer litt på at jeg strikket fire knapphull i stedet for tre i halsen, og ikke tok like knapper i skrittet. Men men, det er jo ingen som ser de nederste knappene uansett. Denne bodyen kan jo ikke akkurat brukes på varme sommerdager hvor det er lov å gå uten strømpebukse:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails