tirsdag 23. februar 2010

Pip og award!

Takk for pip i kommentarfeltet, hyggelig å høre fra dere:)

Jeg sa jo jeg skulle legge ut bilder av badekåpene, men jeg har ikke fått gjort det helt ennå, de kommer!




Jeg fikk jo en award for en liten stund siden av Sølvi, kjempekoselig!! Jeg skal gi den videre til syv stk. En del av bloggene jeg leser har fått den allerede, så derfor gir jeg den videre til mine "favorittkreativeblogger" selvom det ikke blir fullt syv:



Mona sin mammablogg, en mammablogg men med fine kreative innslag!


Hildes kortgalleri, fantastisk fine kort fra en kreativ mamma!


Majas hobbykrok: artige oppskrifter og fine ting.


Naimas design min favorittblogg! Hun lager fantastisk fint barnetøy!


Rom for dill og dall utrolig søtt barnetøy!





Så da sender jeg denne videre til disse:






Og utfordrer dem samtidig til å skrive syv ting om dem selv, og sende den videre til syv andre kreative bloggere:)

Ps, vi har hatt navnefest i helgen, og snuppis fikk en fantastisk liten joykdukke med hjemmestrikket nøstebarntøy til, legger ut bilder senere! Er det noen som vet om oppskrifter til dukketøy til disse? Driver og strikker en liten jakke til henne nå, men hadde vært litt enklere med oppskrifter!

onsdag 17. februar 2010

Nysgjerrig, hvem er dere?

Ja, jeg er litt nysgjerrig i dag. Jeg lurer sånn på hvem det er som leser bloggen min? Jeg blir alltid så glad når jeg ser på besøkstellern min at dere har vært innom! Gi et lite pip i kommentarfeltet da vel:)
Ps, i morgen skal jeg legge ut bilde av badekåpene jeg har "pimpet" haha!

mandag 15. februar 2010

Gamle ting, kåpe og skjørt

Jeg tenkte jeg skulle legge inn noen bilder av ting jeg har sydd før. Nå for tiden blir det jo mest barnetøy, men før sydde jeg også en del til meg selv. Jeg sliter litt med å komme i gang med syingen igjen, men nå har det heldigvis løsnet litt:) Her er noen bilder av en kåpe jeg sydde for en stund siden. Nydelig ullfleece fra stoff og stil, og knapper kjøpt på julemarked på Bærums verk, likte knappene såå godt! Jeg har desverre ikke foret kåpa, noe jeg angrer veldig på nå for den mister formen litt fort. Når den henger på en henger ser den jo ikke formsydd ut i det hele tatt, men her er den i allefall:

Og et nærbilde av de fine knappene:

Og her er et skjørt jeg sydde for en stund siden:

Og et nærbilde av broderiet, gjorde det veldig enkelt og tegnet faktisk opp med gråblyant for så å brodere oppå, dette var før jeg hadde "sysakene i orden".

Bak er det bare "gress":

Det er ikke brukt på en stund, og er særdeles ustrøket:)
Ha en fin dag alle sammen:)

torsdag 11. februar 2010

Navnefest og badekåpe

Det nærmer seg navnefesten til lille snuppis med stormskritt, og jeg storkoser meg med forberedelse til bordpynting. Jeg er jo ingen fan av rosa, så jeg har bestemt meg for å ha bordet i dus lyselimegrønt. (Ikke helt lett å finne pynt i den fargen:)) Men jeg kan strekke meg til rosa roser på bordet da! Trodde ikke jeg brydde meg så mye om borddekkingen, men det er jo kjempegøy! I dag har jeg laget tre små telysestaker til bordet, billig og gøy! Slik så de ut før jeg begynte:

Og slik ble de:

Litt sladdet da, men dere ser jo sånn ca hvordan de ble:)

Så har jeg endelig begynt å sy litt igjen. Har hatt alvorlig sytørke! Tror ikke jeg skal ta bestillinger lenger, det bel litt trått å sy på bestilling. Ble liksom ikke noe gøy lenger! Men jeg har uansett fått laget ferdig en bestilling nå, og det var faktisk gøy for jeg fikk frie tøyler:) Det er en bade/skiftekåpe som en venninne av tanten min skal bruke når de bader ute hver lørdag året rundt. Både varm og god og ha på seg, du kan tørke deg med den, og skifte inni den. Den er ikke helt ferdig ennå, for jeg skal sy på reimer så den kan taes på ryggen, og sy på en liten lomme til å ha en termos i. Men enn så lenge ser den slik ut:

Jeg er veldig spent på hva den nye eieren kommer til å synes om den noget spesielle hetta:

mandag 1. februar 2010

7 ting om meg

Som dere sikkert har lagt merke til har det vært stille her på bloggen en stund. Av den enkle grunn at jeg har sytørke.. Og strikkeprosjektet for tiden er en sparkebukse som tar laang tid å lage. Så hva blogger man om da? Når man har en strikke og syblogg?
Vel, jeg må jo starte med å takke Sølvi for awarden:) Min første award, superstolt:) Jeg har vært så passiv i bloggverdenen at jeg ikke oppdaget at jeg hadde fått den før i går.. Fy Lisalii! Uansett, med awarden følger det visst en utfordring til å se syv ting om seg selv:
1. Jeg elsker alt som er rødt. Jeg har alltid spist opp det røde godteriet først. Brukt opp den røde fargeblyanten først. Kan ikke male et bilde uten rødfarge i osv.
2. Jeg ELSKER cheeseburgere! Det og hummer har delt førsteplass på min favorittliste!
3. Jeg er en internettnerd. Kan bruke flere timer på nettet!
4. Jeg elsker elektroniske duppedingser. Har utrolig mange gadgets til Ipoden min, enda jeg nesten aldri bruker den.
5. Jeg er innmari god på å snu pannekaker i lufta!
6. Jeg er kjempemørkeredd ( Jeg MÅ slutte å se på Åndenes makt...)
7. Kongen av Queens er min favorittsere!
Sånn, da vet dere 7 mer eller mindre interessante ting om meg:) Jeg skal sende awarden videre, men akkurat nå er det en liten snuppelure som krever litt oppmerksomhet her, så det får bli neste innlegg!

fredag 8. januar 2010

Aaand I`m back!

Godt nyttår alle sammen! Etter en kald og koselig jule og nyttårsfeiring er jeg nå tilbake i hverdagen. Ganske deilig egentlig, unntatt at jeg blir litt gæren av å være inne og se ut på det fine været hele tiden... Men sånn er det med baby, er det for kaldt så blir man inne.. Det gir uansett tid til nye prosjekter! Jeg er jo litt på strikkekjøret for tiden, så nå har det blitt ennå en ny body til Lille snuppis. Den er også strikket av babysilk som er alpakka og silke, og den er stooor så hun kan bruke den lenge. Jeg glemte å lage knappehull, så det er trykknapper både i skrittet og i stolpen foran. Ganske greit egentlig, siden hun prøver å spise absolutt alle knapper hun ser. MEN jeg skal aldri strikke en stripete body i ett stykke mer, det var syykt mange tråder å feste, mellom 50 og 70 eller noe sånt tror jeg det ble. Uansett, siden jeg liker lilla, så matcher den jo en del av tøyet til Lille Snuppis, feks denne nydelige sparkebuksa fra nøstebarn som vi fikk til jul:

Jeg måtte jo selvfølgelig prøve bodyen på med en gang den ble ferdig, så jeg har kun livebilder av den:


Kanskje ikke de beste bildene, men de viser i allefall fargene:) Mønsteret er det samme som bodyen i forrige innlegg, fra strikk til nøstebarn. Denne bodyen er så stor og elastisk at jeg tror nesten hun kan bruke den til hun er rundt to år. Jeg er i gang med en ny en som jeg skal prøve å strikke rundt på rundpinne uten stolpe foran, og med knepping i skuldrene. Lurer på hvordan den blir.

Ellers så har jeg strikket en ullundertrøye til min bror i julegave. Det vil si, den var egentlig til bursdagen hans i oktober,men tok jækla lang tid å strikke. Den er også laget av babysilk, og etter nøstebarnoppskrift den og. Det er noen oppskrifter til voksne i boka deres.


Så nå holder i allefall lillebror seg god og varm i vinter. Har egentlig lyst til å strikke en til meg selv og, men jeg strikker jo aldri noe til meg selv. Litt dumt egentlig, men det er jo så koselig å gi bort!

Glemte å si at mitt nye prosjekt er en sparkebukse i samme lillatoner som bodyen, gleder meg til den blir ferdig! Da blir det en god og varm baby i mykt ull og silketøy:) (og jeg som ikke skulle bli en sånn "altskalværeøkologiskogullogsilkemamma"...)

tirsdag 15. desember 2009

Strikkebody til lille snuppis

Nå er bodyen til lille snuppis endelig ferdig. Tenkte liksom det skulle gå så fort å strikke en body, men det er jo egentlig et ganske stort plagg. Bodyen er strikket i det herlige garnet babysilk! 80% alpakka og 20% silke. Mykeste og varmeste som finnes! Lurer litt på om den blir for varm for henne, hun er jo alltid varm. Men men, den er jo god å ha uansett. Mønsteret er fra boken strikk til nøstebarn, hvor man bare forlenger et mønster på en undertrøye. Synes egentlig ikke modellen er så fin, men den satt greit når vi prøvde den på. Vil egentlig strikke en body med raglandfelling, men har ikke funnet noe mønster ennå. Angrer litt på at jeg strikket fire knapphull i stedet for tre i halsen, og ikke tok like knapper i skrittet. Men men, det er jo ingen som ser de nederste knappene uansett. Denne bodyen kan jo ikke akkurat brukes på varme sommerdager hvor det er lov å gå uten strømpebukse:)

søndag 13. desember 2009

Hei!

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert her. Føler liksom det er litt kjedelig å lese når jeg ikke har bilder. Grunnen er at jeg har fått strikkedilla igjen, og strikketing tar jo litt lenger tid enn syting som oftest. i perioder hvor jeg syr, kan jeg ikke skjønner hvorfor jeg gidder å strikke, det tar jo så lang tid! Og så plutselig tar strikkedillaen meg, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder sy. Strikketøyet er jo så enkelt å bare plukke og når man feks ser på tv, sitter på bussen ol. Så nå får bror en deilig ullundertrøye i alpakka og silke, og lille snuppis får lilla ullbody i alpakka og silke. Der er snart ferdige begge to, skal poste bilder av dem da.
Denne sytørken passet egentlig innmari dårlig sånn rett før jul. Men har du sytørke så har du sytørke, klarer ikke å presse meg ned foran maskinen nå. Håper å få ferdig et par multiposer i allefall. Ellers er det meste klart. Skulle jo egentlig sy en liten tøyelefant til snuppis, men det blir et par strikkede bodyer i stedet.
Aanyway, det er jo stjerneskuddkveld igjen i kveld, det kom jeg på nå. Så nå stikker jeg ut på verandaen. Ha en fin kveld alle sammen!

torsdag 3. desember 2009

Long time no blog

Jeg har visst hatt litt bloggvegring i det siste jeg. Men nå er jeg tilbake igjen:) Jeg har sydd litt, men lille snuppis har nektet å sove en stund så det har ikke blitt så mye. Merker at det er litt slitsomt å ha så mye på listen som skal være ferdig før jul, mye morsommere når man ikke hadde ting man MÅTTE sy liksom. Men men, det er jo utrolig koselig å gi bort hjemmelagde ting da! Mitt første prosjekt har jeg ikke sydd, bare limt:) Jeg ble bare sånn halvfornøyd, men det ble jo koselig da! Dette er et pestoglass og et glass med tacosaus:


Det var litt vanskelig å få det pent øverst, så på den ene måtte jeg lime på et bånd. Som sagt, ikke helt fornøyd, men nå har jeg i allefall et sted å ha tekstiltusjene mine:)
Neste prosjekt er en jakke til min mor. Egentlig har hun kjøpt stoffet og mønsteret og hadde tenkt å sy den selv, men det ble aldri noe av så jeg tilbød meg å gjøre det. Skal gi den til jul,men den er jo ikke helt julegave da:) Jeg synes i allefall stoffet er kjempefint, rent ull! Og selvfølgelig kjempedyrt da, over 300kr pr meter. Jeg har såå lyst til å sy en ullpose til lille snuppis i dette stoffet! Det ble faktisk igjen en del etter jeg hadde klippet jakken, så jeg lurer på å sy en liten kjole eller en omslagsjakke til snuppis. En liten snømanndrakt kanskje? hehe.
Her er den i allefall, mønsteret er sånn så som så, easy fra stoff og stil. Blir spennende å se den på:


Og her er nærbilde av det fine stoffet:

Siden det egentlig er en juksejulegave når hun selv har kjøpt den, må jeg jo legge ved litt ekstra, så jeg sydde et par multiposer:

Neste gang jeg skal kle noe med stoff tror jeg jeg skal gå for en rosinboks, slik som denne lånt fra bloggen fruens syslerier Den er kledd med tapet og ikke stoff, men det må jo gå med stoff og? Fin er den i allefall!

fredag 27. november 2009

Spoonflower

Etter jeg oppdaget denne fantastiske siden på nettet har jeg gått med planer om å designe et eget stoff. Hvem var det som oppfant dette geniale konseptet? Det er jo så utrolig kult at det går an! Jeg er ikke spesielt god på dataprogrammer, så må nok tegne noe for hånd og scanne. Håper det går ann. Jeg vet bare ikke helt hva ennå.. Tenker kanskje å tegne en liten eventyr/fantasi verden med små søte vesener og merkelige hus. Men jeg vet jo ikke helt hvordan det vil ta seg ut på et stoff. Dessuten er det så lenge siden jeg har tegnet at jeg har mistet litt "teken". Jeg får vel bare tegne og tenke litt videre før jeg sender inn. Det er jo ganske billig også. Spoonflower I love you! Hvis noen vil designe et stoff til en liten kjole, lue el men ikke kan sy, så tar jeg gjerne mot bestilling. Men jeg vet ikke hvor mye mer jeg rekker før jul. Har jo en langt liste med julegaver som skal sys, føler det rettferdiggjør min elleville shopping på stoff og stil...
I stad kom det en dame innom for å prøve noen hjelmluer på gutten sin. De passet desverre ikke helt, men hun bestillte to i en annen størrelse. Gøy at dette luesalget går så bra! Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med de jeg har igjen da. Jeg får vel finne på noe lurt.
Nå må jeg gå og sy litt, har en del luer jeg skulle ha begynt på...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails