tirsdag 15. desember 2009

Strikkebody til lille snuppis

Nå er bodyen til lille snuppis endelig ferdig. Tenkte liksom det skulle gå så fort å strikke en body, men det er jo egentlig et ganske stort plagg. Bodyen er strikket i det herlige garnet babysilk! 80% alpakka og 20% silke. Mykeste og varmeste som finnes! Lurer litt på om den blir for varm for henne, hun er jo alltid varm. Men men, den er jo god å ha uansett. Mønsteret er fra boken strikk til nøstebarn, hvor man bare forlenger et mønster på en undertrøye. Synes egentlig ikke modellen er så fin, men den satt greit når vi prøvde den på. Vil egentlig strikke en body med raglandfelling, men har ikke funnet noe mønster ennå. Angrer litt på at jeg strikket fire knapphull i stedet for tre i halsen, og ikke tok like knapper i skrittet. Men men, det er jo ingen som ser de nederste knappene uansett. Denne bodyen kan jo ikke akkurat brukes på varme sommerdager hvor det er lov å gå uten strømpebukse:)

4 kommentarer:

Gøril sa...

Så flink du er. Jeg blir så imponert. Dette blir godt til lille snuppis på kaldere dager ja.

Regni sa...

Den var kjempefin! Jeg er skikkelig dårlig til å strikke, og blir så imponert når jeg ser slike flotte kreasjoner andre får til. Den så deilig, myk og varm ut. :-)

Elin sa...

Den ble jo kjempefin!!

Skal handle inn garn sånn at jeg kan strikke en sånn til W i jula :)
Hvor har du kjøpt det garnet du har strikket med?

Lisali sa...

Takk for det:) Har kjøpt det på husfliden. Verdens beste garn! Litt tingt,men utrolig mykt og varmt. De har det andre steder også. Nå har det kommet litt flere farger også.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails