tirsdag 10. november 2009

Stoff og stil!!! (eller drugs and style som min kjære engelskspråklige kaller det)

Fytti rakkern det er slitsomt å være på stoff og stil! Fantastisk, men slitsomt. Du går inn i en butikk der de har alt det fineste du vet om, og så må du velge...Og du må ikke gå glipp av noe. For det ligger langt POKKER I VOLD i Salhus! Hvem i all vide verden bestemte at stoff og stil skulle ligge i salhus? Vi dro halv tre og var hjemme syv... med et stk gråtende baby, et stk sliten mann og et stk veldig sliten, lykkelig, blakk, utslitt og pumpet meg. Men med et bra resultat da:
Det er jo så utrolig mye billigere enn andre stoffbutikker. I allefall her i Bergen hvor vi ikke har innvandrerbutikker med stoff. Så nå har jeg brent av masse penger, og bestemt meg for å sy alle julegavene. Synd en del vet om bloggen da, for da kan jeg jo ikke legge ut alle her. Blir mest multiposer tenker jeg. Ble utrolig frustrert da jeg leste mønsteret, for jeg skjønte det ikke. Og det står EASY på det. Da sank min selvtillit. Så jeg googlet litt og så at det er flere som ikke skjønte mønsteret, så da bare begynte jeg, og da gikk lyset opp for meg. Så nå skal jeg prøve å lage noen med bisebånd, som jeg aldri har brukt før. og er litt usikker på hvordan jeg bruker..
Og så skal jeg prøve meg på denne: http://www.stoffogstil.no/Katalog/Monstre.aspx?group_id=1221 og den er vel ikke akkurat easy. Så er spent på om jeg klarer det. Skal sy den i mørkerød cordfløyel, og med bisebånd. Hvorfor har jeg aldri hørt om bisebånd før??
Har også sydd ferdig litt bukser og hjelmluer som jeg skal legge ut bilde av senere. Kan ikke ha alt selv, så skal prøve å selge ev. bytte litt av det jeg lager etterhvert.
Nå skal jeg gå og spise marispankaken som jeg kjøpte til halv pris på rema, siden det var en farsdagskake. haha, første gangen jeg har kjøpt meg en HEL marsipankake. Far får det stykket det står "Til far" på, jeg får resten:)
Ha en fin kveld:)

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails