søndag 1. november 2009

Redesign

I dag har jeg hatt en produktiv sydag, og her kommer svaret på gårsdagens gjettekonkurranse. Spørsmålet var: Hva har dette blitt til?
Og svaret er dette:

Et lite sett til snuppis:) Man lærer så lenge man syr, og nå har jeg lært at man ikke bør bruke nederste del av buksebenet til omsøm. For det blir nemlig litt bleket, så kjolen er en tanke bleket nederst. Det gjør jo egentlig ingenting, men det er greit å oppdage slike ting. Med skråbånd og knapper kan jeg tenke meg at dette settet kom på ca 25 kr. Ganske lønnsomt å sy, i tillegg til at det er gøy! Det er jo hovedgrunnen.

På noen prosjekter går alt knirkefritt, mens på andre er det akkuratt som om alt som kan gå galt, gjør det. Kjolen og buksa gikk egentlig ganske knirkefritt. Eneste er at to tagger på den ene trykknappen kom utenfor malen da jeg slo dem inn, så nå står de ut og er litt spisse. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan bøye dem inn igjen? De store røde knappene er fra Panduro, synes de er så utrolig søte! De har faktisk ennå større enn disse også.

Ellers har jeg sydd en selebukse og en hjelmlue som er til salgs. Egentlig skulle jeg bare sy selebuksen, for det var den jeg hadde nok skråbånd til, men så fikk jeg så lyst til å sy en hjelmlue også, så jeg måtte pynte den med et litt annet bånd.

Buksen koster 300, og lua koster 100. Hele settet koster 350. Har forsterket sømmene, og satt babystrikk nederst så den kan brukes lenge. Både buksa og lua er str 1 år, men de er litt store i størrelsen. I allefall buksa.
Jeg vet ikke om det kommer så godt frem på bildet, men buksa har matchende knapper. Har kjøpt "trekkeknapper" på husquerna, og blitt litt hektet. Det er jo så gøy! Tror jeg må ta meg en tur til stoff og stil når neste lønning kommer og bunkre opp.Blir dyrt å drive å dra på husquerna hele tiden. (for en merkelig stavemåte egentlig. Kanskje jeg skriver det feil?)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails